2023 жылғы 2 наурызда Алматы қаласының Қоғамдық кеңесінің № 2 комиссиясының отырысында Алматының тұрғын үй қорын жаңарту бағдарламасының жаңа жобасымен жұмыс нәтижелері ұсынылды.
Жұмыс тобының мүшелері жаңа құжатпен жұмыс қалай жүргізілгені, оның қандай мәселелерді шешуге арналғаны, сондай-ақ Қоғамдық кеңес өкілдері ұсынған ұсыныстар туралы айтып берді.
Жоба талқыланып, жаңару және оның қала өміріндегі маңызы туралы пікірталас өтті.
№ 2 Комиссия мүшелерінен басқа –
Марат Шибутов, Гүлмира Байгабулова, Тимур Нұртаев, Әсет Наурызбаев атынан бағдарлама жобасына қорытынды әзірлеуге – Айдын Ақбай, Жанна Исингарина, Аслан Есежанұлы, Сардар Әбдісадықов, Лилия Маншина, ал бағдарламаға түзетулер әзірлеуге білікті заңгерлер – Эльдар Базаров пен Андрей Артюшенко қатысты.
Марат Шибутов, Алматы қаласы Қоғамдық Кеңесінің №2 комиссиясының төрағасы (құрылыс, жер қатынастары, урбанистика жөніндегі Комиссия):
бағдарламаның алдыңғы нұсқасы бірнеше өлшемдер бойынша әділ сынға ұшырады;
құжат негізінен құрылыс салушылардың мүдделерін ескерді;
оларда бұзылған ғимараттардағы пәтер иелері үшін тұрғын үй алу немесе айырбастау үшін нақты белгіленген шарттар болмады;
дұрыс емес және бұлыңғыр тұжырымдар әртүрлі оқылымдарды тудырды, бірақ ең бастысы – тұрғындардың жағдайға әсер ету мүмкіндігі болмады.
Бұл қала үшін өзекті мәселе болғандықтан, біздің Комиссия ӘКК жаңа бағдарламаның жобасын ұсынғанға дейін де мәселені зерделеуге кірісті.
Жаңарту-бұл күрделі процесс.
Бұл қоғамдық қатынастардың үлкен қабатына әсер етеді, олар өз кезегінде бірқатар нормативтік және техникалық құжаттармен реттеледі.
Қолданыстағы нюанстарды барынша ескеру үшін біз тұрғындардың, сәулетшілердің, қоғам қайраткерлерінің, урбанистика сарапшыларының, құрылысшылар мен заңгерлердің пікірлерін жинадық. Бұл құралдың көмегімен Сіз қалалық аудандардың дамуын ұйымдастыра алатыныңызды түсінуіңіз керек.
– “Жаңалау” термині бұрын ғана:
аумақты абаттандыру, әлеуметтік инфрақұрылым және архитектуралық келбетке сәйкес келмейтіндігін түсіндіруге тырысқан жоқпыз, ең маңыздысы – адамдардың қауіпсіздігі екенін есте ұстауымыз керек, – дейді Алматы қаласы Қоғамдық кеңесінің мүшесі Гүлмира Байгабулова.
Сонымен қатар, меншік құқығы мен қоғамдық мүдделер арасындағы тепе-теңдік сияқты сезімтал сала қозғалады. Тұрғындарды қорғайтын және олардың өмір сүру сапасын жақсартуға мүмкіндік беретін қарапайым және түсінікті ережелер мен процедуралар қажет, өйткені көптеген адамдар жаңартуға жалғыз баспана ала алады.
Қоғамдық кеңестің жаңа бағдарлама бойынша ұсыныстары тұрғын үй иелерінің құқықтарын бірінші орынға қояды; жұмыс тобы өкілдерінің пікірінше, құрылыс салушылар мен мемлекеттің кепілдік міндеттемелерін белгілеу керек, “жаңарту” ұғымына біржақты заңды тұжырымдама беру керек, өйткені онсыз орындалған жұмысты бағалау да, жауапкершілікке тарту да, белгінің астында болып жатқан әрекеттердің қаншалықты екенін анықтау да мүмкін емес жаңартулар заңнамаға сәйкес келеді.
Талдау жүргізе отырып, біз мынадай пікірге келдік: жаңарту-апатты және тозығы жеткен тұрғын үйді бұзу және жаңа тұрғын үй салу жолымен жаңартуға бағытталған шаралар кешені.
Осы терминге кез келген толықтырулар мағыналық жүктемені көтермейді, өйткені, мысалы, мемлекеттік қажеттіліктер үшін сатып алу, кейіннен ғимаратты басқа мақсаттар үшін бұзу “Мемлекеттік мүлік туралы”
Заңмен; күрделі жөндеу жүргізу – “тұрғын үй қатынастары туралы”Заңмен реттеледі. Мұнда да заңға сәйкес үйді ұстауға оның иелері жауапты екенін және күрделі жөндеуге ақшаны қарызға алуға құқығы бар екенін есте ұстаған жөн.
Барлық анықтамалар ҚР заңнамалық базасына сәйкес болуы керек, қолданыстағы рәсімдермен қайталанудан аулақ болу керек, – дейді Марат Шибутов. Талдау жүргізгеннен кейін біз осындай пікірге келдік: жаңарту-кешен Гүлмира Байгабулованың айтуынша, Қоғамдық кеңестің жұмыс тобы тұрғын үй иелері маңызды болып табылатын бағдарлама субъектілерін нақты анықтау, сондай-ақ барлық қатысушылар арасындағы өзара іс-қимылдың ашық ережелерін тұжырымдау қажет деп санайды.
Бірақ сарапшы құжаттағы жұмыстың ең жауапты бөлігін кепілдік бөлімі деп атады.
– Кепілдіктер жаңғырту бағдарламасының маңызды бөлімдерінің бірі болып табылады және бізге мұнда біраз дауласуға тура келді – деп мойындады Байгабулова ханым.
Нәтижесінде Қоғамдық кеңестің ұсынысына меншік иелеріне сол әкімшілік ауданның шекарасында бөлмелері аз емес, ауданы бірдей тұрғын үй-жайларға кепілдік беретін пункттер кірді. Сондай-ақ, уақытша тұрғын үй беру, тұрғын емес үй-жай үшін өтемақы төлеу және мүмкіндігі шектеулі азаматтар үшін тиісті жағдайлар жасау тәртібі реттеледі.
№ 2 ҚК комиссиясының да, ӘКК МКҚ-ның да бағдарлама жобасымен жұмыс жалғасуда.
Анықтама (“кепілдіктер” бөлімінің толық мәтіні):
Жөндеуге жататын көппәтерлі үйлердегі тұрғын үй-жайлардың меншік иелері болып табылатын жеке тұлғаларға олардың тұрғын үй құқықтарын қамтамасыз ету мақсатында осындай тұрғын үй-жайлардың орнына баламалы тұрғын үй-жайлар тегін беріледі.
1. Баламалы тұрғын үй-жай деп бір мезгілде мынадай талаптарға сәйкес келетін тұрғын үй-жай түсініледі:
– мұндай тұрғын үй-жайдағы тұрғын алаң мен бөлмелер саны тиісінше тұрғын алаң мен босатылатын тұрғын үй-жайдағы бөлмелер санынан кем болмауы тиіс, ал мұндай тұрғын үй-жайдың жалпы ауданы босатылатын тұрғын үй-жайдың жалпы ауданынан кем болмауы тиіс;
– жаңадан берілген тұрғын үй-жай нормативтік құқықтық актілерде белгіленген стандарттарға, сондай-ақ нормативтік құқықтық актілерде белгіленген талаптарға сәйкес әрлеуде сәйкес келуі тиіс;
– мүмкіндігі шектеулі азаматтар үшін жағдай жасалуы керек;
– тұрғын үй-жай жөндеуге жататын тиісті көппәтерлі үй орналасқан ауданда орналасқан. Бұл жағдайда тең мәнді тұрғын үй қайта жөндеуге жататын тиісті көппәтерлі үй орналасқан әкімшілік ауданның шекарасында беріледі.
3. Жаңартуға қатысушылардың уағдаластығы бойынша баламалы тұрғын үй-жай қаланың басқа аудандарында берілуі мүмкін.
4. Қатысушылар арасындағы уағдаластық бойынша үй-жайы жаңартылуға жататын меншік иесіне уақытша тұру шартында айқындалған талаптармен жаңа тұрғын үй объектісі пайдалануға берілгенге дейін уақытша тұрғын үй берілуі мүмкін. Жаңа тұрғын үй берілгенге дейін барлық мерзімге уақытша тұрғын үйге кепілдік беріледі.
5. Меншік иесіне берілетін уақытша тұрғын үй қалыпты тұру үшін тұрғын үй құрылысына қойылатын барлық талаптарға жауап беруі керек.
6. Тұрғын емес үй-жайдың меншік иелеріне өткізілетін мүлік үшін өтем салынып жатқан объектілерде ауданы бойынша бірдей тұрғын емес үй-жайларды немесе тұрғын үй-жайдың қосымша алаңын беру арқылы қамтамасыз етілуі мүмкін.
7. Инвесторларға жер учаскесін беру, коммуникацияларды қосу және ҚР заңнамасына сәйкес рұқсат құжаттамасын беру кезінде жәрдемдесу кепілдіктері беріледі.
1-Коммунальдық инфрақұрылым, мобилділік, экология, қаржы, активтер және қауіпсіздік жөніндегі комиссия
2024 жылғы 12 қарашада “Алматы қаласының экология және қоршаған орта басқармасы” КММ-нің 2024 жылғы 9 айдағы есебін
және жыл соңына дейінгі жұмыс жоспарларын тыңдау жөніндегі №1 комиссияның отырысы өтті. Отырысқа қоғамдық кеңес пен экология комитетінің мүшелері мен сарапшылары, БАҚ өкілдері, экологиялық белсенділер және қаланың бей-жай қарамайтын тұрғындары қатысты. Басқарма басшысының уақытша міндетін Read more…