Заңнаманы жетілдіру бойынша ұсыныстарды қалыптастыру кезінде қоғамдық пікірді есепке алу шеңберінде «Нұр Отан» партиясының қалалық филиалы Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің қарауындағы үш заң жобаларын Қоғамдық кеңеске жіберді:

 

  1. Балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттардан қорғау туралы
  2. Балалардың денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттардан қорғау туралы Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы.
  3. Баланың құқықтарын қорғау жөніндегі функцияларды жүзеге асыратын ұйымдардың қызметі туралы Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы.

Алынған ұсыныстар партияның орталық аппаратына, содан кейін қайта өңделгеннен кейін «Нұр Отан» фракциясының депутаттарына ҚР Парламенті Мәжілісінің жұмыс топтарына жіберіледі.

Төменде қарастырылып жатқан заң жобалары бойынша Қоғамдық кеңестің мүшелерінің ұсыныстары мен ескертулерімен таныса аласыз.

Заң жобасы туралы түсініктеме

 

«Балаларды денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттардан қорғау туралы»

  1. Заң жобасы «Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы» Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 21 шілдедегі N 306 Заңына қайшы келеді.
  2. Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2016 жылғы 15 қазандағы № 724 бұйрығымен «Өнімді таңбалауға қойылатын талаптар» техникалық регламентіне қайшы келеді.
  3. Заң жобасында ЕурАзЭҚ-ның таңбалық шешімдерін назарға алмайды және ЕЭК осы мәселе бойынша қандай жұмыс жүргізілуде
  4. Заң жобасының ережелері, сараптаманың жекелеген түрін, аккредиттеуді, таңбалаудың жаңа түрін жасау арқылы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін енгізеді.
  5. Белгілі бір рәсім болмаған жағдайда, қандай өнімдер сертификатталуы керек және қандай болмасын, сараптама процедурасы ықтимал коррупцияға ұшырайды
  6. Қазіргі уақытта әлемдегі мазмұнды сыныптау үшін елеулі ғылыми негізделген әдістер жоқ – көп жағдайда бұл сарапшының субъективті бағасы. Мысалы, “Колобок” ертегісінің басты кейіпкері өліммен бітетінінен айтылған заңжобаның топтастырылуына “14 жас” топтамасына жатады, ал Агни Бартоның “Мишка” тақпағы аю аяқтарын жұлып тастағаны үшін “16 жас”-қа жатады.
  7. заң анықтамаларының бірталай саны көмескі – мысалы “балағаттауы бар ақпарат” тұрпайы сөздерге енгізілген, балағаттауы бар ақпаратқа жатпайды.
  8. Ол жасөспірімдер арасында суицид, нашақорлық және қылмысқа қарсы мемлекеттік қызмет туралы хабарландыруларды қалай істеу керектігін анық емес, өйткені олар “18 жас” санатына жатады.

Қорытынды: бұл заң қазақстандық бизнес үшін маңызды сыбайлас жемқорлық тәуекелдерді тудырады, оны шетелдік өндірушілермен салыстырғанда тең емес етеді, қазақстандық бұқаралық ақпарат құралдарының және әлеуметтік жарнаманың дамуын шектейді, ЕАЭО-ны реттеуге қайшы келетін қосымша ережелерді енгізеді, тауарлық таңбалау және балаларға қатысты өнімдерді қолданыстағы нормативтік актілерді назарға алмайды. Заң жобасы кез-келген түрде қабылданбайды.

Заң жобасы туралы түсініктеме

 

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне баланың құқықтарын қорғау жөніндегі функцияларды жүзеге асыратын ұйымдардың қызметі туралы өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы»

Комиссияларды қалыптастыру туралы «Кәмелетке толмаған құқық бұзушылықты болдырмау және балалардың елеусіздігі мен панасыздануын болдырмау туралы» Заңға түзетулер енгізу

  1. Ұсынылған түзетулер Комиссияның егжей-тегжейлі құрамын және балалардың мемлекеттік және үкіметтік емес ұйымдарының міндетті өкілдерін енгізуді талап етеді. Әйтпесе, заң әкімдіктерге құрамды құруға құқық береді. Сонымен бірге Комиссия қабылдаған шешімдерінен баланың немесе отбасының тағдырын анықтайды. Мұндай шешімдерді тек мемлекеттік қызметшілер ғана емес, кәсіби түрде балалықты қорғау қатысы бар адамдар да жасайды.
  2. Ұсынылған түзетулер Комиссияларды қаржыландыру механизмін белгілемейді. Комиссия мүшелері өз еркімен жұмыс істейтін болады. Сонымен қатар, балалықты қорғау мәселелері ел болашағының мәселелері болып табылады. Комиссия мүшелері ұсыныстарды, әдістемелерді және т.б. әзірлейді деп болжануда. – бұл үлкен жұмыс, көп қазақстандықтардың болашағының сапасына тәуелді етеді. Мамандарды еркін жинаумен байланысты, жұмыс қалдық принциппен жүзеге асырылады. Бұдан басқа, Комиссия хатшылығы қажет, ол кездесулер арасындағы оның тиімділігін қамтамасыз етеді.
  3. Бұл нысанда бақылаушы және қадағалаушы мемлекеттік функциялары бар, бірақ мемлекеттік органның мәртебесі болмайтын түсініксіз орган құрылды. Бұл қосымша сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін тудырады
  4. Сонымен қатар, осындай комиссияны қаржыландыру құқық қорғау және қаржы және қадағалау органдарының жұмыс сапасы мониторингін қамтамасыз етеді. Бұл сапасыз жұмыс көлемін және заңсыз шешімдерді азайтады. Ұсыныс: Түзетулерді келесі параграфпен толықтырыңыз: «Комиссия мүшелерінің олардың қызметіне шығындарын өтеу Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген тәртіппен бюджеттік қаражат есебінен жүзеге асырылады.

 

Ұлттық алдын алу механизмі мен Үйлестіру кеңесінің құрылуына қатысты «ҚР мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы» Заңға түзетулер енгізілді.

  1. Ұлттық механизмді құру және үйлестіру кеңесін құру жоспарланып отыр. Ұлттық механизмде және үйлестіру кеңесінде мемлекеттік қызметшілер мен қоғам қайраткерлерінің бірдей құрамы қатысады. Функциялар қайталанады, қаржыландыру тек Ұлттық механизммен қамтамасыз етілген, үлкен тапсырмалар жүктелген Үйлестіру кеңесі тегін жұмыс істейді. Ұсыныс: жұртшылықтың мемлекеттік қызметшілермен өзара әрекеттесуіне мүмкіндік беру үшін екі консультативтік органды біріктіру.
  2. Сонымен қатар, Әлеуметтік қызметтер туралы заңға енгізілген түзетулерге ұқсас өзгерістер (толықтай Ұлттық механизмде және Үйлестіру кеңесінде) енгізілген. Немесе қате болса, онда неліктен басқа нормативтерді әртүрлі қаржыландыру және мақсатты топтар бар екі түрлі заңдарда неліктен тағайындайды?

Алматы қаласы Қоғамдық Кеңесінің мүшесі Шибутов М.М.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support